Kerkelijk Bureau

Officieel heet de ledenadministratie het Kerkelijk Bureau van Protestants Maarn-Maarsbergen. De taak  is het bijhouden van alle mutaties in de kerkelijke gemeente.
Deze plaatselijke ledenadministratie is verbonden met de landelijke administratie van de Protestantse Kerken in Nederland, PKN, te Utrecht.

Door de burgerlijke gemeente wordt informatie verstrekt bij overlijden, huwelijk, verhuizing en echtscheiding van leden van onze kerken.
Gegevens waar de burgerlijke gemeente geen zicht op heeft dienen door ons aangeleverd te worden in Utrecht.
Dit betreft geboorte, doop, belijdenis en ook het onttrekken aan de kerk als lidmaat.
Utrecht’ dient volledig op de hoogte te zijn, om bijvoorbeeld bij verhuizing naar een andere gemeente de kerk aldaar informatie over de nieuw ingekomene te zenden.
Op verzoek kunnen predikanten en vrijwilligers/medewerkers van de gezamenlijke protestantse gemeente MM inzage krijgen in de administratie.
Het is duidelijk zijn dat iedereen gebaat is bij correcte informatie. Die informatie moet komen van de kerkleden zelf. Liever van meerdere zijden hetzelfde bericht, dan dat er géén bericht komt.
Dat kan via een bericht aan uw predikant, ouderling of diaken, maar liever rechtstreeks aan het Kerkelijk Bureau.
Let wel: foute gegevens kunnen pijnlijke situaties veroorzaken.

Kerkelijk Bureau van de Protestantse Gemeente te Maarn-Maarsbergen
E. Amersfoort, Boslaan 2
3951 CB Maarn
Tel. 0343 – 443813
e-mail: kerkelijkbureau@pknmm.nl